En KAOS helg i Istanbul...

Det var utrolig godt å lande i Stavanger i går kveld og komme hjem til det normale liv. Denne helgen i Istanbul har vært litt uten om det vanlige, det hele begynte med at vi måtte sirkulere i ca 1 time over Istanbul flyplass før vi fikk lande torsdagskveld da et privatfly hadde begynt å brenne på rullebanen. Når vi fikk landet gikk passkontrollen nesten smertefri, heldigvis ikke kø som det normalt er milevis av, og Lotte fikk tilslutt komme gjennom til tross for at det siste pass-nummeret i passet og på visumet ikke var likt... Vi fikk forklart situasjonen og vi kom alle gjennom, og her begynte kaoset med baggasjen. Lotte og pappa fikk sine bager, men min kom ikke og ikke klarte de å finne ut hvor min bag var, etter mye frem og tilbake og utfylling av skjema tok vi taxi til hotellet uten min bag, og krysset alt for at den skulle komme på fredagen, jeg skulle jo ikke gå kamp før lørdag så dette måtte jo gå bra.

Fredagsmorgen ble ikke helt som planlagt, Lotte hadde bursdag og alle gavene fra meg og hennes familie i Stavanger lå i min bag som ingen visste hvor var. Men vi fikk feiret så godt vi kunne, med en typisk tyrkisk (les: kjedelig, smakløs) frokost etterfulgt av et KAOS uten like på registreringen. Vi var på registreringen i 10-tiden og skjønte fort at det ikke var noe vits å vente her i flere timer, så vi dro tilbake til hotellet igjen. Her fikk vi slappet av, trent (i de nye treningsklærne jeg kjøpte på H&M på shopping senteret rett ved registrering) og spist en ålreit lunsj. I halv fire tiden dro vi tilbake til hoved-hotellet for registrering, og det var perfekt timing = ingen kø verken på registrering eller innveingen. Dagen gikk og Turkish Airline hadde enda ikke klart og lokalisere bagasjen min, rett før vi la oss fikk vi beskjed om at den kom med morgen flyet fra København og skulle være i Istanbul 11:10 lørdagsmorgen.

Fornøyde på Lounge, på vei HJEM fra Istanbul.

Min klasse startet kl 14:15 på lørdagen og da vi fikk telefon fra flyplassen at bagasjen var landet og vi kunne velge å hente den eller få den levert på hotellet senere valgte pappa og ta en taxi til flyplassen i håp om å få bagasjen før jeg skulle i ilden. (Joda vi hadde en backup plan med Lotte sitt utstyr men det er alltid kjekt å få sin egen drakt og utstyr). Dette var lettere sagt enn gjort og hele taxi turen t/r flyplassen var en bomtur, for pappa fikk ikke hente ut min bagasje uten meg/mitt pass, som ingen nevnte over telefon i forkant...

Kort fortalt pappa kom tilbake uten bagasje og jeg gjorde meg klar i Lotte sitt utstyr, som egentlig ikke var noe problem, jeg fikk en god oppvarming og følte meg klar til å sloss. Dessverre fikk jeg ikke ut mitt fulle potensial mot Iran i første kamp og tapte 1-0, hun ble i tredje runde skadet og kunne derfor ikke fortsette konkurransen som ødela mine sjanser for rekval.

Men ikke noe annet å gjøre enn å lære av dette stevne, glemme alt det dumme og tenke fremover til Salzburg Open om to helger, 6-8.oktober. Og for de som lurte så klarte de først å levere bagasjen min kl 00:30 natt til søndag over 12 timer etter at den landet i Istanbul, helt utrolig!! Mildt sagt så er jeg ganske ferdig med både Tyrkia og Istanbul på en stund, og GLEDER meg til Salzburg. Vil også legge til at jeg er heldig som har så godt reisefølge med meg, det blir alltid kjekt på tur med Lotte og Pappa :D